Jednym spośród globalnych wyzwań w większości miast w Polsce jest stan dróg. Nasze miasta nie są zaadaptowane do tak wielkiego natężenia ruchu, jaki pojawił się przez wzrost liczby aut na krajowych ulicach. Z tego powodu główną z najbardziej istotnych kierunków rozwoju jakie musi rozpocząć niemalże każda gmina jest inwestycja w transport i komunikację. Nawierzchnie drogowe i komunikacja miejska to najważniejszy obszar, który da przestrzeń na to by poprawić zadowolenie mieszkańców a także usprawni całość gospodarki miasta.
Na tle innych miast, nowe projekty komunikacyjne w Krakowie silnie się wyróżniają. Krakowianie w głosowaniu opowiedzieli się za budową metra, ale zanim metro zostanie zbudowane, w komunikację tramwajową i autobusową i rozwój dróg trzeba włożyć dużo pieniędzy . Z bardziej istotnych inwestycji trzeba podkreślić:
całkowicie napędzaną elektrycznie siatkę autobusów – pierwszą w Polsce,
innowacyjne torowisko na Ruczaju,
całkowicie rozwinięty dworzec PKP wraz z galerią handlową.
Oprócz tego, w planach Kraków ma inwestycje w przynajmniej kilka nowych połączeń między już istniejącymi drogami i remonty istniejących tras autobusowych oraz połączeń podmiejskich.
Krakowianie remontów nie znoszą – utrudnienia w komunikacji i dotarciu do pracy przeszkadzają na co dzień. Warto zaś pamiętać, że bez remontów jakość dróg nie może się poprawić i by mieszkało się lepiej, trzeba cierpliwości.Majchrowski program
Przekazywanie środków w komunikacje to nie jedynie kolejne drogi, jak również doskonalszej jakości powierzchnia jezdni, która będzie mocniejsza i wytrzymała. ( kolejnym z takich wzorów może być odporna na ścieranie nawierzchnia jezdni na przedłużeniu dróg Zakopiańska – Brożka i na zewnętrznej drodze Wadowickiej). Oczywiście, miasto wymaga jeszcze kolejnych remontów i nowych pomysłów, by jeździło się po nim wygodnie. Nie tylko samochodem, ale też autobusami. Mimo to da się zauważyć jasno, że całość jest na najlepszej drodze do tego, by mieszkańcom mieszkało się tu naprawdę wygodnie i z zadowoleniem.